Primera visita al dentista

mayo 2, 2009 by
Arxivat enBlog, Varis

bebe3 A quina edat els pares han de portar els nens al dentista?
És recomanable visitar el dentista 6 mesos després que surti la primera dent, però en qualsevol cas no més tard del primer aniversari. Si porta la seva criatura des del principi, els odontòlegs tenen la possibilitat de detectar problemes i així ajudar que d’adult tingui una dentadura sana.

La neteja de la boca abans de la primera dent
És necessari netejar la boca del nadó els primers dies després de néixer. També es recomanable fer servir petits mocadors per bellugar-li la placa després de menjar.

La sortida de les dents és dolorosa?
Sí, durant aquest procés les genives estan inflamades i adolorides. El dolor es pot alleugerir fent un massatge amb el dit per sobre de la zona inflamada. Cal dir, però, que la sortida de les dents no provoca febre.

La neteja de la boca a partir del primer any
La raspallada de les dents s’iniciarà, sense pasta, quan el bebè tingui un any, sempre amb la supervisió d’un adult. La pasta de dents amb flúor es pot començar a fer servir a partir dels tres anys, però només un cop al dia. Hem d’utilitzar pastes amb una concentració de fluor de 500 ppm i una quantitat de la mida d’un pèsol. A partir dels sis anys ja s’ha de raspallar les dents un mínim dos cops al dia, amb pastes de dents amb una concentració de fluor a partir de 1000 ppm. Això sí, fins els 7 anys convé supervisar la raspallada!

Comentaris

>Enviï'ns els seus comentaris i suggeriments