Ozonoterapia dental

abril 10, 2010 by

Què és l’Ozó?

L’ozó està format per tres àtoms d’oxigen, i quan apareix sota aquesta forma, té la capacitat d’eliminar i destruir bacteris, virus, i espores. A principis del segle XX, l’odontòleg alemany Edwin A. Fisch va ser el primer a fer servir aigua ozonitzada (és a dir, amb ozó), com a desinfectant per tractar infeccions a la boca i càries.

L’aigua ozonitzada és un agent que redueix el sagnat de les genives i augmenta l’oxigenació local, cosa que suprimeix i inhibeix la proliferació de bacteris.

ha demostrat ser un agent que provoca hemostasis reduint el sagnat de les genives i augmenta la oxigenación local suprimint i inhibint la proliferació bacteriana. Existeixen 3 formes de generar Ozó: Descàrrega en Corona, Plasma en Fred i Llamps Ultraviolat.

centre-buco-dental-equipo-dentistas

Hi ha tres formes de generar ozó: la descàrrega en corona, el plasma en fred i els llamps ultraviolats. En el camp de l’odontologia, però, la que més s’utilitza és la del plasma en fred. Aquest sistema produeix l’oxigen aprofitant el que troba als teixits. Per tant, al col·locar la sonda de l’aparell sobre la superfície afectada, es dóna una reacció d’estimulació dels àtoms d’oxigen de la sang, que els converteix en àtoms d’ozó, sense que hi hagi riscos d’intoxicació. És el millor sistema perquè no necessita l’alimentació d’oxigen.

L’ozó té una gran capacitat de destruir els gèrmens, impedeix que els bacteris es reprodueixin i modifica l’estructura de les cèl·lules dels virus, a la vegada que els mata. També produeix un augment de teixit sanguini i estimula els glòbuls vermells, cosa que fa que la sang estigui més oxigenada i circuli millor. Això vol dir que les proteïnes augmenten i que es produeixi una acció antiinflamatòria.

Aquesta substància es pot utilitzar en molts tipus de tractaments:

El generador d’ozó en plasma en fred permet treballar de manera ràpida, sense dolors i sense efectes secundaris i s’aplica en molts casos diferents:

• Periodontitis
  • Tractament de borses periodontals
  • Tractament de genives sagnants
  • Tractament de ulcero necrosante
  • Tractament d’erupcions dentals
  • Tractament de pròtesi i conservació
  • Desinfecció de cavitats
  • Tractament de cavitats amb hemorràgia
  • Desinfecció de canals radiculars
  • Desinfecció de monyons radiculars
  • Tractament de malalties fúngicas en la cavitat bucal
  • Remineralització d’esmalt
  • Tractament d’úlceres bucals
  • Tractament d’herpes
  • Tractament d’estomatitis
  • Tractament de càries dental
  • Tractament de neuràlgies
  • Aplicació de cirurgia craneomandibular
  • Desinfecció de la cavitat bucal després de l’operació
  • Tractament de ferides inflamades
  • Tractament d’hemorràgies
  • Estat després d’extraccions
  • Tractament d’implants
  • Elimina sensibilitat

L’ozonoteràpia permet aconseguir en molts tractaments un resultat que no era possible d’assolir amb mètodes convencionals. Aprofitant els avantatges de l’ozó, en molts pacients es poden substituir els antibiòtics i, per tant, els efectes secundaris que comporten. És una teràpia amb la qual podem obtenir un gran èxit, fent servir tecnologia punta que és a l’abast de tots i que simplifica els procediments per aconseguir una salut dental encara més bona, en benefici dels pacients i els professionals.