Les plantes amigues de les dents

diciembre 30, 2010 by

Hi ha un gran nombre de plantes i resines que ajuden a cuidar la boca. Tot i que totes es poden utilitzar de manera natural (glopejant-les o aplicant-les en diferents zones amb compreses), alguns dentífrics naturals també les inclouen entre els ingredients. Els en detallem algunes:

Anís: si es pren com a infusió alleugereix les genives inflamades. Mastegar-ne algunes llavors redueix el mal alè.
anis

Bardana: la infusió combat la tensió muscular i el mal de cap relacionat amb l’articulació de la mandíbula.

bardana
Til·la: en forma d’infusió és bona per a les genives inflamades i l’aprensió.

Clau d’espècia: l’oli essencial de clau, diluït en oli d’oliva, s’aplica sobre de les genives per abaixar-ne la inflamació. Mastigar els claus prevé el mal alè.

Cua de cavall: glopejar-ne la infusió elimina les infeccions de la piorrea.

Consolda: dolor articular de la mandíbula, de fractures dentals o de l’ajustament dels aparells d’ortodòncia es pot alleugerir amb una compresa humida amb infusió de consolda.

Opúntia: les flors en infusió augmenten el flux de la saliva.

Eucaliptus: glopejar-ne la infusió serveix per les genives inflamades.

eucalipto

Herba gatera: beure la infusió d’aquesta planta té efectes relaxants, per això s’utilitza abans d’un tractament odontològic.

Menta: la infusió s’utilitza per tractar les genives inflamades i l’oli essencial és perfecte com a anestèsic tòpic.

menta

Milfulles: glopejar-ne i beure’n la influsió alleugereix els símptomes després d’un tractament.

Romaní: com a infusió alleugereix les genives inflamades.

Sàlvia: la infusió s’utilitza per a les úlceres bucals i per mitigar l’aprensió abans d’un tractament.

Farigola: la inflamació disminueix si se’n fan gàrgares.

Viola: aplicar infusió de violeta amb un bastonet de cotó millora les llagues.

violeta